شنبه, 08 اردیبهشت 1403
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
دومین سفر استانی سید ابراهیم رئیسی به استان گیلان؛

وعده های داده شده به کجا رسید؟ | استاندار گیلان زیر ضرب منتقدین جناح خود

۱۴۰۲/۰۹/۰۵ ۲۳:۱۷ چاپ

حکایت گیلان | واحد چند رسانه‌ای حکایت گیلان | دومین سفر استانی سید ابراهیم رئیسی به استان گیلان به زودی آغاز می‌شود.

آن طور که پیداست، هیچ‌کدام از پروژه‌های اصلی وعده داده شده در سفر اول وی آماده بهره‌برداری نیست و این در حالی‌ست که نزدیک به دو سال از سفر رئیس دولت سیزدهم به استان گیلان می‌گذرد و همه این پروژه‌ها طرح‌های باقی‌مانده از دولت‌های قبل بوده که قرار بود در سریعترین زمان ممکن راه‌اندازی شود.

به گفته خود استاندار، دولت نیز در زمینه اعتبار مالی این پروژه‌ها کم نذاشته است ولی هربار شاهد تاخیر در اجرای وعده‌های پیشین هستیم.

مهم ترین این پروژه‌ها؛ راه آهن ریلی رشت _کاسپین است که قرار بود اسفند ماه سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گیرد که بعد توسط وزیر راه و شهرسازی موکول به خرداد ماه گردید و بعد از آن مجدد وعده آبان ماه داده شد.

ولی آخرین اخبار حاکی از آنست که ریل گذاری آن نیز آغاز نشده است.

سامان دادن به وضعیت پسماند استان و عدم انتقال زباله به سراوان از دیگر پروژه‌های دولت است که شخص استاندار گیلان اعلام کرده بود که دیگر زباله‌ای به این منطقه وارد نخواهد شد و حتی یک خبر تبلیغاتی نیز در این مورد از سوی مجموعه استانداری گیلان منتشر شد. 

با وجودی که هنوز زباله در سراوان تخلیه می‌شود، هنوز مشخص نیست که سرنوشت زباله‌ها بعد بهسازی لندفیل سراوان چگونه است.

بگذریم از وعده‌های افتتاح کتابخانه عمومی و هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه منجیل به رودبار و دیگر وعده‌ها همچون افتتاح سدها و پل‌ میدان گیل لاهیجان که هربار وعده جدیدی در مورد آن شنیده می‌شود.

مواردی از این قبیل، باعث تشدید اختلافات و جدال درون جناحی بین حامیان دولت در استان و استاندار گیلان شده است،  آن طور که پیداست بخش زیادی از انتقادات به دلیل انتصابات و عدم توجه به نظرات احزاب و افراد حامی دولت می‌باشد.

حتی با وجودی که انتصابات اخیر استاندار نشان می‌دهد که حلقه اصلی مدیران و یاران اسدالله عباسی کنار رفته‌اند و استاندار این اواخر سعی در راضی نگه‌داشتن منتقدان خود داشته است.

ولی این وعده‌ها و انتقادات به نوعی کار استاندار را برای کار بسیار سخت نموده و شاید بعد از سفر رئیسی شاهد تغییراتی در مدیریت عالی استان باشیم و ممکن است با این روند عباسی به  برگزاری انتخابات مجلس در استان نیز نرسد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان